Khamis, Oktober 03, 2013

Penipuan! Bibit Gelora 1Malaysia

Satu Penipuan!

Begitulah pernyataan berita yang baru sebentar tadi saya telaah berhubung isu pembangunan projek Spiritual Tourism. Coretan saya sebelum ini Bibit-Bibit Gelora 1Malaysia akhirnya terjawab bila mana saya membaca akhbar harian yang catatannya memaparkan tajuk Adnan Nafi Projek 'Spiritual Tourism' di Gambang. Begitu juga berita di Utusan yang memaparkan tajuk  Awas penipuan, tiada projek pusat kerohanian di Gambang - MB.

Alhamdulillah, sekurang-kurangnya berita itu melegakan, bukan sahaja kepada saya, tetapi juga buat Saudara Seagama yang telah meluahkan kekhuatirannya sebelum ini, Bibit-Bibit Gelora 1Malaysia


Beliau ada menukilkan lanjutan perkara tersebut di sini, Laporan Polis Sudah Dibuat.

Moga-moga pihak berkuasa Malaysia dapat menelusuri akar umbi kemunculan berita sedemikian. Saya menganggapnya sebagai Satu Fitnah! melampau yang mungkin untuk mengapi-apikan Rakyat Malaysia yang sebenarnya Cintakan Keamanan. Semoga pihak berkuasa Malaysia dapat menahan individu yang bertanggungjawab di dalam penyebaran berita itu seterusnya memaklumkan kepada seluruh Rakyat Malaysia. Moga-moga tindakan itu akan menjadi pengajaran kepada mereka yang sering menyebarkan Fitnah!

"Dan perangilah mereka sehingga tidak ada lagi fitnah, dan (sehingga) menjadilah ugama itu seluruhnya (bebas) bagi Allah semata-mata. Kemudian jika mereka berhenti (dari kekufurannya dan gangguannya, nescaya mereka diberikan balasan yang baik) kerana sesungguhnya Allah Maha Melihat akan apa yang mereka kerjakan." (Al-Anfal, 8: 39)


0 Komen:

Catat Ulasan