Khamis, Mei 07, 2009

Pengalamanku Bertemu Jodoh ..bhg 9 (Isteri orang yang curang)

Bahagian 9

Kali ini aku ingin meneruskan cerita pengalamanku bertemu jodoh. Pastilah mengkisahkan bagaimana isteri orang yang cuba bertindak curang dengan berusaha menagih cinta dan kasih dariku.

Pada awalnya aku berhasrat kisah ini dikemudiankan sahaja iaitu selepas aku menceritakan kepada Anda bagaimana usaha-usaha yang aku telah lakukan untuk mendapatkan jodohku.

Tetapi entah bagaimana, sejak semalam, aku lebih terdorong pula bercerita kisah ini kepada Anda. Cerita mengenai seorang wanita yang bergelar isteri orang cuba menggangu hidupku.

Ketika peristiwa ini berlaku aku telah berumur 31 tahun. Walaupun kisah ini nampak negatif, tetapi saya lebih terdorong melihatnya sebagai sesuatu yang positif.

Kenapa? kerana peristiwa ini telah mendorong diriku berusaha bersungguh-sungguh mendapatkan jodohku. Pastilah matlamatnya untuk mengelakkan peristiwa ini berlaku bagi kali yang ketiga di dalam hidupku.

Peristiwa ini merupakan kali kedua menerjah diriku. Aku terdorong menceritakan peristiwa kedua ini kepada Anda kerana banyak yang aku telah pelajari darinya. Sebab itulah aku ingin berkongsi dengan Anda semua. Pembaca blog Pedoman hidup yang setia. Terima kasih aku ucapkan yang tidak terhingga.

Sebenarnya sebelum aku mencoretkannya di sini, mindaku telah memutuskan untuk menceritakannya di akhir pengkisahanku berkaitan pengalaman-pengalamanku bertemu jodoh. Tetapi akhirnya aku menetapkan kisah ini lebih baik didahulukan agar Anda memahami kisah berikutnya iaitu berkaitan usaha-usahaku seterusnya di dalam pencarian jodohku.

Anda usah terkejut mengenai ceritaku kali ini kerana memang ianya betul-betul terjadi di dalam hidupku. Kisah ini berlaku semasa aku sudah di alam pekerjaan dan sudah mempunyai pendapatan sendiri. Apatah lagi berkereta sendiri dengan pakaian segak bergaya.

Namun, disebalik itu semua, aku bersyukur peristiwa ini terjadi di dalam hidupku kerana ianya telah mengajar aku sedikit ilmu mengenai perasaan seorang wanita yang telah bergelar isteri.

Memang ia telah mengajar aku sesuatu. Barangkali sebagai persediaan untukku sebelum melayari bahtera perkahwinanku.

Syukur yang tidak terhingga kepada NYA jua kerana memberikan aku pelajaran seperti ini, setidak-tidaknya aku akan berhati-hati semasa meneruskan perjalanan hidup seperti sekarang ini, bergelar sebagai seorang suami...


(Coretan akan bersambung esok ada kerja pula yang saya kena siapkan sekarang)

4 Komen:

Jas berkata...

Topik yang menarik...Harap dapat baca lebih lagi lepas ni...

AsnahShoppe berkata...

erk.. isteri org...

skrg ni mcm2 kan.. susah nak percaya even pd psngan sndiri

pauhputik berkata...

nie lah wat takut orang nak kahwin

kes is3 curang nie makin menjadi-jadi plak semenjak 2 menjk....

tapi x semuanya cam2, sebab lelaki pon 2x5

Azman Md Safiee berkata...

AMS:
Budget Homestay RM70/night/house(2Room+2Bath) Jasin Melaka http://jasinhomestay.blogspot.com

Catat Ulasan