Sabtu, Ogos 01, 2009

Pulau Yakushima Penuh Makna ... bhg 2


Pengalaman hidup di Pulau Yakushima saya rasai bermula pada 28 – 31 Julai 2009. Memang indah Pulau ini. Apatah lagi saya telah mengalami sendiri berjalan di dalam kehijauan hutan belantaranya dan berenang di tepian pantainya.



Ketika Feri sedang mendekati jeti Pulau Yakushima, sempat juga saya mengambil gambar dari cermin feri. Inilah gambaran awal pemandangan di Pulau Yakushima yang saya lihat dari dalam feri.




Saya tidak akan memanjangkan coretan kali ini, kerana saya lebih tertarik berkongsi beberapa gambar yang telah saya ambil pada hari pertama lawatan ke Pulau ini. Pulau Yakushima namanya.


Sesampainya di daratan Pulau Yakushima, kami telah dibawa ke sebuah Pusat Pameran yang dikenali Cultural Village Center. Di sinilah saya mengenali serba sedikit mengenai Pulau Yakushima.














Di sisi gambar ini saya telah berposing. Gambar yang mempamerkan pelbagai jenis serangga yang ada di Pulau ini.












Ini pula memaparkan bunga-bungaan yang terdapat di atas bukit Pulau Yakushima.












Tidak ketinggalan, saya juga berposing di sisi gambar yang mempamerkan sebuah air terjun di lerengan bukit Pulau Yakushima.









Sememangnya terdapat pelbagai lagi sturktur yang dipamerkan di dalam dewan ini, tetapi biarlah ini sahaja yang saya pertontonkan untuk Anda. Anda yang saya kasihi kerana DIA.




Di akhir lawatan di dalam ruang pameran ini, saya telah berkesempatan bergambar dengan salah seorang penyambut tetamu di Cultural Village Center ini.






1 Komen:

IxoR@ berkata...

Ada tak orang mandi manda?

Rasanya ada cam terbaca entri mandi bogel..adakah itu....?

:D

Catat Ulasan