Khamis, Oktober 08, 2009

Coretan khusus untuk Lis

Salamelekom, wbt adikku Lis…

Ya, memang itulah selayaknya diri kita. Bantu membantu di antara satu dengan yang lain. Apatah lagi sekiranya rakan atau saudara kita itu sedang berperang dengan perasaannya sendiri.

Pastilah abg tidak akan kedekut meluangkan masa untuk memberikan sedikit pengisian agar kelak peperangan dengan perasaan itu dapat diatasi.

Sememangnya kesibukan kerja menggamit setiap waktu, tetapi bukanlah menjadi penghalang diriku untuk sama-sama berkongsi sesuatu dengan mereka, apatah lagi jika sekiranya mereka itu adalah adik-adikku, penerus masa hadapan agama, bangsa dan negaraku tercinta ini.

“Dia menjawab: (Kekuasaan dan kekayaan) yang Tuhanku jadikan daku menguasainya, lebih baik (dari bayaran kamu); oleh itu bantulah daku dengan tenaga (kamu beramai-ramai) aku akan bina antara kamu dengan mereka sebuah tembok penutup yang kukuh. (Al-Kahf, 18: 95)

Ketahuilah apa yang abg kongsikan di sini merupakan sesuatu yang pernahku alami semasa dan di sepanjang pencarian Pedoman Hidup ini.

“Dan orang-orang yang berusaha dengan bersungguh-sungguh kerana memenuhi kehendak agama Kami, sesungguhnya Kami akan memimpin mereka ke jalan-jalan Kami (yang menjadikan mereka bergembira serta beroleh keredaan) dan sesungguhnya (pertolongan dan bantuan) Allah adalah berserta orang-orang yang berusaha membaiki amalannya. (Al-Ankaboot, 29: 69)”

Maaflah adikku Lis kerana tidak dapat menjawab soalan itu. Bukannya abg tak tahu, tetapi apa yang pasti, sememangnya abg sedang berada di muka bumi yang diciptakan oleh-Nya ini.

Kenali daku melalui coretan-coretanku kerana itulah kebesaran-Nya, usah kenali diriku ini kerana pasti bertimbun kelemahan yang ada padaku.

Jangan dituruti segala kelemahan ku tetapi ikutilah petunjuk-Nya selalu. Kelak adalah cahaya dan sinaran kehidupan dari-Nya. Sesungguhnya segala keajaiban dunia ini ada pada-Nya. Oleh itu, pohonlah restu-Nya moga akan terbukalah sedikit-sedikit daripada segala rahsia-Nya.

Salam berkenalan dari abgbent.

0 Komen:

Catat Ulasan