Selasa, April 06, 2010

Bicara Soal Cinta

Bicara soal cinta memanglah mudah kerana penzahirannya diungkapkan melalui bibir sahaja. Ada kala boleh sampai ke tahap lapisan bibir berbuih-buih bila mana membicarakannya. Soal cinta sememangnya amat luar biasa jawapannya.

Pandangan mata boleh meluahkan rasa cinta. Lebih-lebih lagi cinta yang dipandang bersulamkan nafsu. Paparannya kelak berseri-seri, membuatkan para pencinta terpegun bila mana menatapnya. Cinta bersulamkan nafsu ada kalanya terlalu menggoda membuatkan para pencinta alpa dan lupa diri. Maklum sahajalah, cinta bersulamkan nafsu memang sedemikian sifatnya. Inginkan yang lebih-lebih...

Barangkali boleh juga diterokai istilah mengenai Hawa Nafsu yang berasal dari bahasa arab. Hawa bermakna “Sangat Cinta“ manakala Nafsu bermaksud Roh, Nyawa, Jiwa, kehendak atau Niat.

Realitinya kehidupan duniawi yang sedang dilalui ketika ini amat memerlukan Cinta. Tanpanya, mana mungkin kita boleh terus berada di sini, di dunia ini.

Sememangnya cinta amat diperlukan di dalam kehidupan ini. Lebih-lebih lagi cinta yang sujud kepada NYA, agar dapatlah diteroka akan erti kehidupan duniawi. Sememangnya kecintaan Tuhan Yang Maha ESA melebihi segala-galanya. Kecintaan NYA tidak terjangkau untuk diterjemahkan oleh kita yang bernama makhluk ciptaan NYA.


Entri tambahan mengenai;

Cinta Terhalang,

Putus Cinta atau Putus Kasih Sayang,

Kasih dan Sayang,

Petua Menyuburkan Kasih Sayang,

Mengenali Cinta.


0 Komen:

Catat Ulasan