Ahad, Mei 03, 2009

Rahsia Menyingkap Kehidupan -5 (Pekerjaan Harian)

Setiap hari pasti ada sahaja pekerjaan yang harus Anda lakukan. Tak kiralah kerja itu mudah ataupun susah. Sama ada terpaksa ataupun dengan rela hati... Memang Anda kena lakukan. Itulah antara liku-liku di dalam kehidupan.

Perlu juga Anda ketahui bahawa setiap apa yang kita lakukan, pastilah tidak pernah memuaskan hati semua orang. Jangan anggap setiap yang kita lakukan itu dapat menggembirakan semua orang kerana sudah lumrah kehidupan ini diciptakan berpasang-pasangan. Akan ada yang puas hati dan tidak kurang pula yang sakit hati.

Kalau kerja yang Anda lakukan itu baik, pasti akan ada yang menentang. Sudah pasti yang menentang itu adalah di kalangan penggemar kejahatan. Sebab itu ada ungkapan manusia bertopengkan syaitan.

Sekiranya telah difikirkan baik dan buruknya sesuatu perbuatan yang akan Anda lakukan, usah ragu-ragu di dalam segala tindakan. Elakkan berasa was-was, kerana perasaan keraguan itu adalah bibit-bibit jelmaan syaitan yang berusaha melakarkan kegagalan di dalam kehidupan.

Apatah lagi keraguan mengenai Kekuasaan Tuhan yang Maha Mendengar dan Maha Melihat segala tindak-tanduk para Insan.

Perlu juga disedari bahawa setiap langkah di dalam kita melakukan sesuatu perbuatan, kita yang akan dipertanggungjawabkan. Sudah pasti bertanggungjawab di dalam kehidupan nan abadi iaitu Syurga atau Neraka!.

Sebab itu setiap tindakan yang kita lakukan perlu diiringi DOA pada-NYA. Sesungguhnya Doa adalah senjata yang paling ampuh menentang segala kejahatan jelmaan syaitan.

Memang kita kena berdoa setiap masa dan setiap ketika, sebanyak yang boleh kita melakukannya kerana itu juga adalah antara pekerjaan-pekerjaan yang harus kita lakukan di dalam kehidupan.

3 Komen:

alang berkata...

Setiap manusia punyai ragam2 yg tersendiri kan.hehe. Yup, saya sokong, dalam setiap apa yg kita lakukan , kita haruslah sentiasa meminta pertolongan dariNya.

Anazkia berkata...

Subhanallah...

Tanpa Nama berkata...

sungguh indah kata2 pedoman harian ni....semoga kita dapat manafaatkan ape yang terbaik untuk diri kita.

Catat Ulasan