Jumaat, Julai 31, 2009

Pulau Yakushima Penuh Makna

Maaflah wahai saudaraku kerana beberapa hari lepas saya telah tidak dapat mengisikan apa-apa coretan di blog Pedoman Hidup. Bahkan menunaikan tanggunjawab untuk mengklik nuffnang di blog Anda pun, saya telah tidak dapat laksanakan.

Sebenarnya saya telah pergi ke sebuah pulau di selatan Jepun yang diberi nama Yakushima. Memang cantik keindahan hutan belantaranya, sehingga mana saya leka untuk tidak online internet. Opsss... sebenarnya pulau itu memang tiada sambungan internet pun!.

Selama empat hari saya berada di sana menikmati panorama keindahan pulau sambil meredah hutan belantaranya yang masih dara dan melakukan snorkelling di tepian pantainya yang membiru dihiasi kilauan hitam batuan dipukul ombak nan ganas.

Wah! memang indah pandangan mata. Syukur tidak terhingga pada Mu yang Allah. Memang tiada tandingan betapa hebatnya ciptaan Mu itu.

Akan saya kongsikan dengan Anda, Anda yang saya kasihi kerana DIA yang tidak jemu-jemu memberikan semangat untuk saya mencoretkan sesuatu di dalam blog Pedoman Hidup ini, walaupun hakikatnya saya sememangnya letih! dan dihimpit kerja-kerja yang perlu dibereskan dengan segera... Heheheeee

Bila ada masa terluang, akan saya uploadkan beberapa gambar-gambar menarik untuk tatapan Anda. Anda yang menjadi teman saya berbicara di ruangan siber alam maya.

Terima kasih jua kerana mengizinkan saya berbicra dengan Anda. Anda yang saya kenali sebagai saudara.

0 Komen:

Catat Ulasan