Sabtu, Oktober 03, 2009

Pengalamanku Bertemu Jodoh ...bhg 20

Wah! Dah lama aku tidak menyambung cerita mengenai tajuk ini. Maklumlah, banyak sungguh cerita yang aku kongsikan dengan Anda sebelum ini sehingga tidak dapat melanjutkan kisah berkenaan diriku bertemu jodoh.


Kalau sebelum ini aku kisahkan kepada Anda bagaimana beberapa gadis atau wanita cuba memikat diriku, tetapi kali ini aku ingin bercerita berkenaan cara-cara aku mengorat gadis dengan harapan mereka akan menjadi suri di dalam hatiku.


Sebenarnya aku memulakan usaha mengorat wanita setelah aku mengerti bahawa aku mesti berkahwin segera memandangkan usiaku semakin meningkat naik ketika itu.


Ada tiga gadis yang hampir-hampir aku kahwini. Bukanlah berkahwin sekali gus dengan ketiga-tiganya serentak, tetapi kerana tidak berjaya dengan yang satu, aku mencuba pula yang berikutnya, sehinggalah aku bertemu dengan Isteri Tercintaku.


Kisah ini aku ceritakan kepada Anda dengan harapan Anda akan mengerti dan mempunyai keyakinan untuk melakukannya. Manalah tahu…


Sejujurnya aku memberitahu bahawa aku bersua dan bertemu dengan Isteri Tercintaku sekali pandang sahaja dan terus bernikah. Akan aku kisahkan kepada Anda kerana aku ingin berkongsi mengenainya memandangkan kuasa keajaibanNYA terselit di dalam kisah ini.


Bayangkanlah, dengan tiga gadis yang hampir-hampir aku jadikan suri di dalam hidupku, tetapi kerana mereka bukanlah jodohku, akhirnya Isteri Tercintaku pula yang aku kahwini. Inilah yang dinamakan Jodoh, yang sememangnya menjadi hak mutlak ketentuan-NYA dan mengatasi segala-gala kuasa yang ada.


Perlu juga aku beritahu bahawa aku teramat bersyukur dengan kurniaan-NYA kerana aku percaya bahawa apa sahaja yang berlaku di dalam hidup ini, adalah merupakan antara ujian-ujian dunia yang harus aku dilalui. Pada-NYA jua aku memohon keampunan di atas segala kesilapan dan kealpaan diriku semasa melakukan kerja-kerja di dalam kehidupan ini. Sesungguhnya diriku ini terlalu kerdil untuk mengenali apatah lagi mengetahui segala perkara yang tersembunyi.


Syukur Alhamdulillah kerana kini aku memiliki seorang wanita yang penuh dengan kasih-sayang yang dicurahkan kepadaku yang terlalu sukar aku nyatakannya kepada Anda. Dialah wanita yang aku kenali Isteriku Yang Tercinta.



(coretan akan disambung lagi, InsyaAllah)

1 Komen:

:: nurhayati :: berkata...

semoga kekal bahagia hingga ke syurga...amin...

Catat Ulasan