Rabu, Oktober 07, 2009

Pengalamanku bertemu Jodoh .. bhg 22

Akhirnya aku duduk semeja dan bersemuka bersama Gadis Ayu Yang Cantik itu. Sememangnya aku tersipu-sipu malu dan begitu juga dirinya, yang dapat aku perhatikan padanya.

Pertemuan itu kami telah rancang pada awalnya, iaitu bertemu di kafetaria tempat kami bekerja. Masa yang kami pilih sekitar 11.00 pagi iaitu ketika sebahagian staf telah menyelesaikan masa minum pagi mereka.

Walaupun masa yang kami pilih ialah sekitar 11.00 pagi, tetapi kafetaria itu tetap dipenuhi oleh insan-insan lain bagi memenuhi pelbagai keperluan mereka.

Nak tahu perasaanku semasa pertemuan pertama itu? Pastilah aku berasa malu-malu kerana ada terselit sesuatu di dalam hati dan sanubariku. Barangkali itulah yang dikatakan perasaan cinta yang mahu berputik pada seorang wanita. Entahlah…

Hakikatnya ketika itu, aku juga berasa khuatir dek pelbagai spekulasi kelak dilontarkan oleh insan-insan yang suka berprasangka. Oleh kerana itu, bagi menghindari syak wasangka sebegitu rupa, kami telah bersetuju memilih ruang legar yang agak terbuka dan senang diduduki oleh sesiapa sahaja sekiranya mereka mahu duduk semeja bersama-sama kami.

Aku pun sudah lupa apa yang aku minum ketika itu, begitu juga dengan minuman yang diminta oleh Gadis Ayu Yang Cantik itu, sememangnya aku sudah lupa tentangnya. Apa yang pasti, memanglah aku ingin membelanja dia, tetapi dengan lembut dia telah menolaknya.

Konon-kononnya dia tidak mahu terhutang budi, sebab itu dia sendiri yang mahu membayar minuman yang diminumnya. Begitu juga akan diriku. Aku membayar sendiri minuman yang aku minum.

Dalam hal-hal sebegini, pastilah aku tidak mahu membantah. Mengikut sahaja apa yang diminta. Takkanlah pula aku berkeras, nanti maksudku untuk mendampinginya tidak kesampaian pula.

Sejujurnya, aku memang terpikat melihat dirinya. Maklumlah, Cantik dan Ayu pula, dan dihiasi dengan penuh sopan dan santun. Apatah lagi memakai tudung seperti yang aku kehendaki… Getaran hatiku membisikan, inilah Gadis yang aku inginkan. Heheheeee


(Coretan akan disambung lagi lain kali... Sekarang ini, ada tugasan yang perlu dibereskan dahulu)

2 Komen:

ViLdA FiDa berkata...

wooooooooo..........menarik!!!

Na Shari berkata...

:)

Sambung cepat tau abgbent...

Catat Ulasan