Isnin, Ogos 03, 2009

Pulau Yakushima Penuh Makna ...bhg 3

Selesai melawat ke dalam ruang pameran di Cultural Village Center, saya telah dibawa ke sebuah penempatan yang terletak di dalam lingkungan alam semulajadi.

Lebih kurang 15 minit perjalanan menggunakan bas dari Cultural Village Center ke rumah penempatan hutan semulajadi itu.



Lihatlah batu penanda yang terletak di hadapan kawasan penempatan rumah semulajadi itu.















Selepas menjejakkan kaki ke dalam rumah penempatan itu, saya telah diberikan oreintasi segala macam peraturan di dalam kawasan terbabit. Lihatlah gambar-gambar yang saya sempat snap yang memaparkan suasana di sekitar kawasan itu.



































Saya juga berkesempatan mendengar kuliah mengenai geologi bumi Jepun pada malamnya iaitu selepas menjamah makanan pada waktu senja.


















Sebenarnya hanya sedikit sahaja makanan yang saya jamah petang itu dek kerana lauk ayam yang dihidangkan saya telah berikan kepada salah seorang rakan dari Jepun.


Sekurang-kurangnya mereka memahami mengapa ayam itu saya tidak makan bersama-sama mereka. Akan saya ceritakannya kepada Anda dicoretan lain pula.

0 Komen:

Catat Ulasan