Khamis, April 30, 2009

Rahsia Menyingkap Kehidupan -3

Seandainya saya ada sebiji epal, dan Anda juga ada sebiji epal, bilamana kita bertukar epal, saya akan tetap memiliki sebiji epal dan Anda juga akan tetap mempunyai sebiji epal. Walaupun hakikatnya epal itu sudah berpindah tangan iaitu epal yang saya miliki kini adalah dari Anda dan epal yang Anda punyai kini adalah dari saya.

Tetapi, seandainya saya ada satu ilmu dan Anda juga ada satu ilmu, bilamana kita bertukar ilmu, saya yakin Anda akan memiliki dua ilmu dan begitu juga diri saya yang akan memperolehi dua ilmu.

Moga-moga adalah manafaatnya ungkapan ini untuk dicerna di dalam minda.

5 Komen:

prettyrain berkata...

Setuju, setuju!

Na Shari berkata...

Ya, betul! Setuju jugak...Err, nak epal sebiji...boleh tak?

alang berkata...

Yup. Satu perbandingan yg mudah tetapi bernas. Uik? Ada ke mintak epal kat abg bent.hehe. Kat kedai runcit depan tu kan byk jual.hehe.

paan berkata...

marilah kita berkongsi...sesungguhnya,semua ilmu adalah dari allah..jangan lah berasa bongkak..

ღ lyne ღ berkata...

sungguh DALAM maksudnya abg :)
i will always remember that~!!

Catat Ulasan