Isnin, September 28, 2009

Jujur, Ikhlas dan Redha

Salamelekom, wbt buat saudaraku yang dikasihi kerana DIA.

Coretan ini sebenarnya telah dilakarkan di dalam ruangan komentar blog salah seorang adik blogger. Moga-moga adalah maknanya nanti.

Memang abg meyakini bahawa keajaiban itu adalah hak mutlak bagiNYA jua. Tiada yang mustahil untuk DIA melakukannya. Hanya dengan ungkapan Jadi... Maka terjadilah sesuatu yang kita anggap mustahil untuk berlaku.

Sememangnya, keterbatasan akal yang digelar sebagai kuasa minda masih terbatas untuk memikirkan segala macam keajaiban kuasa-NYA. Mengapa? kerana itulah bezanya Kita dengan DIA. Kita diciptakan olehNYA. Itu kunci utamanya.

Didoakan semoga adik akan berjaya dengan tekad yang sedang membara sekarang ini. Dan yakinlah bahawa sememangnya DIA sentiasa melihat akan apa yang sedang dilakukan dan difikirkan setiap masa.

Apatah lagi yang tergetar di dalam Hati Sanubari. Pasti DIA sahaja yang mengetahuinya. Astagafirullah... merupakan antara ungkapan penyejuk Hati Sanubari yang kadang kala membara dek lontaran api dari syaitan durjana.

Hanya yang ada Kalimah Tauhid sahaja yang akan dapat merasai bahawa DIA sebenarnya sedang berada disamping sepanjang masa.

Sebab itu, kerja-kerja di dalam kehidupan ini harus diiringi dengan cahaya Kejujuran dan Keikhlasan semasa melakukan sesuatu.

Kejujuran dan Keikhlasan merupakan pancaran kehidupan yang paling bergemerlapan untuk menyuluh arah dan haluan semasa melalui onak-onak kehidupan ini.

Semoga kita akan disinari oleh pancaran Kejujuran dan Keikhlasan ini. Kejujuran dan keikhlasan mengharap redhaNYA sepanjang masa.

Matlamat kehidupan sememangnya amat-amat penting, tetapi biarlah ianya diiringi oleh gemerlapan sinar Kejujuran dan Keikhlasan untuk mengharap redhaNYA semata-mata.

Andai pancaran Jujur dan Ikhlas untuk mengharap redhaNYA telah menyinari perjalanan kehidupan ini, pertolonganNYA pasti akan sentiasa bersama-sama.

Apatah lagi melindungi Hati Sanubari yang terlalu kerdil untuk menampan segala macam panahan api para syaitan. Jujur dan Ikhlas yang tersemat di dalam hati sanubari mengharap redhaNYA pasti akan dapat menampan segala macam panahan api membara para syaitan. InsyaAllah, akan adalah pertolongan dariNYA kelak, andai dipohon dari-NYA sentiasa.

Kilauan sinar Kejujuran dan Keikhlasan akan terpancar membuatkan Redha yang menjadi penawar mujarab semasa merasai peritnya kesedihan dan kekecewaan akan terubat nanti.

opsss... coretan ini terpaksa berhenti di sini. InsyaAllah ada masa di lain kali akan bersambung lagi. Salam Aidilfitri buat semua. Maaf Zahir dan Batin.

1 Komen:

Tanpa Nama berkata...

Dengan rs jujur dan ikhlas... sila betulkan ucapan salam saudara..

"Assalamualaikum WBT"

Catat Ulasan