Isnin, Mac 30, 2009

Foto-Foto Lucah

Tiba-tiba pula hati saya ingin bercerita mengenai tajuk di atas. Ingat, bercerita… Bukannya memaparkan foto-foto terbabit di blog ini. Memaparkan dan menceritakan adalah dua perbuatan yang berbeza.

Saya pasti tajuk yang saya utarakan di atas ramai yang ingin melihatnya dan berusaha untuk mencari-carinya. Terutama para penggemar siber yang terdorong untuk melihat-lihat paparan gambar terbabit. Maklumlah, ilmu tanpa sempadan.

Mengapakah Anda terdorong melihat foto-foto yang saya maksudkan itu? Kalau Anda adalah remaja yang belum berumahtangga, saya memahaminya. Beberapa sebab yang dapat saya ungkapan iaitu berkemungkinan gelora nafsu atau mungkin disebabkan Anda ingin mengetahuinya. Dan sudah pasti di antara kemungkinan itu, ianya adalah didorong oleh para syaitan.

Kalau Anda sedari kehadiran syaitan yang membisik-bisikan perkara itu, barangkali Anda akan berasa malu atau barangkali takut. Tetapi nasib baik juga mereka dalam keadaan halimunan. Maka Anda tidaklah menyedari kehadiran mereka.

Bayangkanlah kalau mereka sedang mendampingi Anda ketika melihat-lihat foto itu. Betapa seronoknya mereka bersama Anda merenung-renung gambar itu. Tidakkah ada perasaan malu di dalam diri Anda semasa melihatnya?. Para syaitan yang sedang mendampingi Anda itu barangkali melihat-lihat akan telatah Anda. Renungkanlah.

Kepada Anda yang telah berumah tangga… Mengapa? Mengapa Anda melihat foto-foto terbabit? Apakah isteri atau suami tercinta Anda yang sedang menanti masih belum cukup untuk dicurahkan kasih sayang Anda itu? Perlukah Anda bersama-sama para syaitan melihat-lihat foto itu? Apakah Anda sedar bahawa mereka pasti bersorak gembira melihat perbuatan yang Anda telah lakukan iaitu mengenepikan isteri atau suami Anda sendiri?

Emmm… entahlah saya pun sukar nak menceritakannya panjang lebar. Memang itulah kehandalan para syaitan di dalam menjerat kehidupan kita.

(Semasa dia dihumbankan ke dalam Neraka Jahannam, dia mendakwa bahawa syaitanlah yang menjadikan dia sesat; pada saat itu) syaitan yang sentiasa menyertainya (di dunia dahulu) berkata: Wahai Tuhan kami, aku tidak menyesatkannya tetapi sememangnya dia sendiri berada di dalam kesesatan yang jauh terpesong.
(Qaf, 50: 27)


Wahai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan kamu dan takutilah akan hari (akhirat) yang padanya seseorang ibu atau bapa tidak dapat melepaskan anaknya dari azab dosanya dan seorang anak pula tidak dapat melepaskan ibu atau bapanya dari azab dosa masing-masing sedikit pun. Sesungguhnya janji Allah itu adalah benar, maka janganlah kamu diperdayakan oleh kehidupan dunia dan jangan pula kamu diperdayakan oleh bisikan dan ajakan syaitan yang menyebabkan kamu berani melanggar perintah Allah.
(Luqman, 31: 33)

syaitan telah menguasai dan mempengaruhi mereka, sehingga menyebabkan mereka lupa mengingati (ajaran dan amaran) Allah; mereka itulah puak syaitan. Ketahuilah! Bahawa puak syaitan itu sebenarnya orang-orang yang rugi.
(Al-Mujadila, 58: 19)

Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah kamu ke dalam agama Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan; sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.
(Al-Baqara, 2: 208)

1 Komen:

MOHD. ADHA MOHD. ZAIN berkata...

nauzubillah
jauhi diri anda dari foto2 lucah
tak elok untuk mata & jiwa

Catat Ulasan