Rabu, April 10, 2013

Isteri Penyelamat Suami

Bangsaku, Satu Harapan... merupakan coretan yang saya cuba usahakan untuk dipaparkan pada blog ini beberapa hari lepas, tetapi saya tidak dapat melakukannya kerana air mata mengalir di pipi. Barangkali dek terlalu memfokus lalu perasaan itu terlalu menggamit naluri Perjuangan Kehidupan saya.

Kali ini, saya bawa pula satu tajuk yang lebih menarik untuk Anda tatap iaitu "Isteri Penyelamat Suami". Sememangnya, begitulah yang sering berlaku kepada seorang Suami.  (*___*)


Kehebatan seorang Isteri memang tidak dapat ditandingi bila mana si Isteri memahami peranannya bersama Suami. Untuk Anda lebih memahami tajuk Bangsaku, Satu Harapan, cuba baca nukilan bertajuk Perancangan Strategi agar Anda lebih memahaminya.

Di akhir nukilan itu, ada juga disertakan luahan atau percakapan seperti mana yang telah dicatatkan. Saya tertarik bila menatap bait-bait ayat yang saya lakarkan kembali seperti di bawah;

"Saya mendedahkan segala-galanya. Dia menangis Tuan-tuan dan Puan-puan. Dia tak dapat nak terima yang suami dia ni buat perkara ni. Tahu dia kata apa kat saya, “Tak sangka aku hidup selama ini dengan seorang pengkhianat!”. Isteri saya kata kat saya, “You ni di depan terlalu elok, tapi di belakang you adalah syaitan nombor satu.” Dia kata kat saya, dia tak dapat terima saya buat kerja ni.
Tuan-tuan tahu tak, pada satu ketika tu, cara percakapan dia ni, kalau boleh dia tak mahu hidup dah dengan saya. Dia tak boleh terima saya buat benda ni. Saya minta maaf. Saya mengaku kesilapan saya, memang saya tahu saya silap semasa saya berada dalam..." 
Baca selanjutnya di sini, Perancangan Strategi


0 Komen:

Catat Ulasan