Sabtu, Mei 29, 2010

Coretan Untuk Anda

Subuh ini saya mengambil kesempatan melakarkan sebuah coretan untuk dikongsikan dengan Anda. Sememangnya Anda saya kasihi kerana DIA. Lebih-lebih lagi Anda yang sering kali berziarah ke sini.

Ooo ya, pungutan akaun nuffnang untuk blog Abgbent Pedoman Hidup telah melebihi RM 100, tiga hari yang lepas. Saya pun telah memohon untuk ditunaikan jumlah itu oleh pihak Nuffnang Sdn Bhd. Sebelum itu, sudah tiga kali cek daripada pihak nuffnang saya terima. Kisahnya ada saya paparkan di sini, Terima kasih Nuffnang Sdn. Bhd., Penghargaan Buat Saudaraku, dan Cek Nuffnang

Terima kasih saya ucapkan kepada Anda yang sering mengklik iklan-iklan pihak nuffang yang dipaparkan di laman ini.

Untuk kali ini, saya ingin memberitahu kepada Anda bahawa sebahagian pungutan itu saya gunakan untuk membeli sebuah kitab terjemahan Al-Quran berbahasa Inggeris. Kitab itu nanti saya akan berikan kepada seorang insan yang berada di luar negara Malaysia dan ingin mengenali tentang agama Islam.

Mudah-mudahan terjemahan kitab Al-Quran berbahasa Inggeris itu kelak dapat memberikannya kefahaman mengenai agama Islam. Dan menjadi harapan saya juga agar kelak terpancarlah hidayah NYA di atas hati sanubarinya. Lebih-lebih lagi hidayah tentang kekuasaan Tuhan Yang Maha ESA, Allah SWT.

Saya sengaja memberitahu kepada Anda perkara ini supaya Anda juga mengetahuinya. Dan, menjadi harapan saya juga agar usaha yang kita lakukan bersama-sama seperti ini kelak mengeratkan lagi jalinan ukhuwah yang kita usahakan bersama. Mengapa?

Kerana kita mengharapkan keredhaan NYA. Keredhaan daripada Tuhan Yang Maha ESA, Allah SWT.

Saya tetap menyakini bahawa Insan-Insan yang bertemu dan berpisah, berkenal-kenalan kerana NYA, pasti kelak mendapat lindungan NYA. Itu adalah keimanan yang saya ada. Mudah-mudahan, Anda juga ada keimanan sebegini. Kehadiran kita ke dunia ini, pastilah antaranya untuk berkenal-kenalan antara satu dengan yang lain.


2 Komen:

Hilal Azmi berkata...

Insyaallah... dengan keberkatan usaha abg bent ni akan membuahkan hasil.. insyallah... :p

Saya mendoakn agar Abg Bent sekeliarga sentiasa sihat dan diberkati Allah..

Unknown berkata...

wahhhhhhhhh.. banyak tu

Catat Ulasan