Isnin, Mei 24, 2010

Demam Kesakitan

Abg baru terbaca catatan itu. Izinkanlah komentar ini abg luahkan.

Kadang-kala ramai yang tidak menyedari bahawa demam kesakitan yang dialami, adakalanya merupakan rahmat dari Tuhan Yang Maha Esa agar insan menyedari kelemahan diri sendiri.

Sakit dikatakan antara ujian duniawi yang harus ditempuhi. Dan ada juga yang mengatakan bahawa ianya berupaya menghapus beberapa dosa. Barangkali itulah juga penyebab ia dikata sebagai rahmat dari NYA. Menjadi rahmat andai kita mengingati-NYA sentiasa. Tetapi andai sebaliknya yang berlaku, pastilah kita gagal di dalam ujian-ujian begini.

Kuasa minda adalah salah satu cara mengubatinya, tetapi abg berkeyakinan, usah terlalu bergantung dengan satu cara sahaja untuk mengubati sebarang musibah. Sememangnya ada pelbagai cara untuk mengubatinya. Usah terlalu bergantung dengan satu cara sahaja, usahakan juga cara-cara lain supaya penyembuhan dapat dilakukan dengan segera.

Moga adalah manafaatnya pandangan abg yang tidak seberapa ini. Sentiasa melihat musibah sebagai satu ujian sejauh mana keimanan yang kita ada, sentiasa mengingati NYA?.

2 Komen:

Cik Amy Sensei berkata...

SALAM BUAT ABG BENT..

APA KHABAR ABG SEKELUARGA?
LAMA TAK MENJENGAH EKK..
MOGA SIHAT SELALU..

HAMSINI berkata...

salam dtg utk berziarah

Catat Ulasan