Jumaat, November 06, 2009

Bimbingan Berterusan... Coretan Buat Jajaa

* Pandangan saya kepada jajaa * ;)

Kita masih ada pilihan di dalam perbuatan harian yang Kita lakukan. Akal akan menganalisa mana satu yang perlu dilakukan sama ada ingin membantu atau membiarkan sahaja rakan-rakan itu. Dalam hal ini saya memberikan ruang kepada jajaa untuk memikirkannya dan membuat keputusan sebaiknya. Sebab masing-masing di antara Kita berlainan masalahnya.

Tetapi, saya tetap beranggapan agar Rakan tadi janganlah dijauhi disebabkan sifat-sifat negatifnya. Mungkin suatu hari kelak hidayah-Nya akan hinggap di minda jajaa dan memperolehi keupayaan untuk dikongsi bersama rakan itu dan dengan kuasa-Nya jua akan terbitlah perubahan kepada diri Rakan itu. Mungkin di situlah juga Kejayaan Hakiki perjuangan hidup jajaa kelak?. Siapa tahu...

Dan satu perkara yang amat-amat penting untuk saya kongsikan dengan jajaa ialah DIA sesungguhnya MAHA MELIHAT, MAHA MENDENGAR dan MAHA MENGETAHUI akan apa yang Kita lakukan.

Seperti saya juga, saya akui yang saya mempunyai pelbagai kelemahan, dan seharusnya saya juga mendapat bimbingan. Bukan sahaja bimbingan daripada Isteri Tercinta, Keluarga dan Rakan-Rakan, tetapi jauh dari situ sudah pasti saya inginkan bimbingan dari-NYA. Sebab Pada-NYA lah terletaknya bimbingan yang sebenar-benarnya.

Itulah juga sebabnya saya harus memohon kepada-Nya dan harus mengingati-Nya sentiasa, moga-moga adalah pandangan-Nya seketika kepada Saya untuk dibimbing di dalam menerokai liku-liku kehidupan ini.

Harus juga saya maklumi bahawa para syaitan dan sekutu bagi-Nya akan sentiasa berada di samping, bukan seketika, tetapi sepanjang masa.

Sebab itulah, jangan dibiarkan rakan-rakan Kita bersendirian, kelak digoda oleh mereka, maka hilanglah lagi, seorang daripada saudara Kita, yang namanya manusia.

3 Komen:

AkuBukanLelaki berkata...

Jangan biarkan hati menguasai akal tp biarlah akal menguasai hati...

Abg Din berkata...

salam...

abgbent....sejuk hati daku membaca coretanmu...

selamat berhujung minggu ye...kirim salam pada keluarga...

IxoR@ berkata...

Hai Abgbent...

singgah sini....sambil baca entri tu cik pora klik nuff la ye...

;D

Catat Ulasan