Khamis, Mei 26, 2011

Tips Agar diSayangi Suami... Bhg. 1

Selaras dengan pertanyaan daripada Adikku yang bergelar Isteri Ingin Disayangi Suami, catatan ini saya nukilkan khusus untuknya, semoga kelak dia gembira dan bersukacita, InsyaAllah.

Disepanjang perkongsian tips-tips agar suami menyayangi isteri ini, saya akan membahagi-bahagikannya pada beberapa helaian supaya adikku bernama Isteri Ingin Disayangi Suami akan mendapat secebis kisah dan panduan daripada pengalaman dan perasaan yang saya alami sendiri.

Seandainya bersesuaian, maka amalkanlah, tetapi seandainya terpesong, saya menasihati usah dipraktikkan kerana setiap yang saya luahkan belum tentu bersesuaian di setiap keadaan, pada setiap ketika. Kesemua tips-tips yang saya kongsikan di sini hanyalah berupaya diperhati oleh mata, lalu diteliti oleh kata hati sendiri. Semoga yang saya luahkan di sini, menjadi ilmu yang berguna nanti, InsyaAllah.

Sebagai pembukaan di dalam coretan ini, saya ingin jelaskan bahawa apa yang saya lakarkan di sini hanyalah sebuah perkongsian yang terluah dari perasaan Cinta Membara yang sedang saya alami ketika ini pada wanita bernama Isteri..., dialah Isteriku Yang Tercinta, Junaidah nama sebenarnya.

Perasaan Cinta yang sedang saya alami ini, sememangnya sedang bersemi di lubuk hati sanubari seorang Suami, Abgbent gelaran diberi. (*___^)

Realiti sebenar-benarnya, perasaan Kecintaan Suami Isteri, seharusnya bersembunyi kerana ia menyimpan pelbagai rahsia-rahsia yang amat berharga. Seumpama pesanan Rasulullah SAW yang bermaksud;

"Sesungguhnya sejahat-jahat manusia di sisi Allah di hari kiamat kelak ialah seorang lelaki yang melepaskan hajatnya kepada isterinya dan isterinya melepaskan hajat kepadanya kemudian ia menceritakan rahsia itu." Riwayat Ahmad

Namun, dek titisan kasih buat Adikku bergelar Isteri Ingin Disayangi Suami, lalu lakaran ini saya cuba usahakan agar dimensi persembahannya berupaya ditelaah, semoga dimengerti dan bermanafaat, seterusnya dicuba-cuba seandainya terdaya.

Tips-tips untuk isteri disayangi suami, sememangnya sudah banyak bertebaran di laman sesawang maya ketika ini, di helaian-helaian kertas dan naskah-naskah kitab juga boleh diperolehi.

Namun, seperti biasa... ada yang hanya mampu dibaca, tidak kurang juga sekadar menambahkan teori-teori cinta sedia ada. Dan ada juga yang sebaliknya, bukannya membuatkan suami menyayangi isteri, malahan Suami bertambah-tambah benci jadinya... Moga-moga, coretan saya di sini, tidaklah pula terkategori di dalamnya itu nanti, InsyaAllah.

Lakaran saya ini hanyalah sekadar perkongsian pengalaman peribadi, iaitu terlalu peribadi sebenarnya yang seharusnya di simpan di penjuru Kutubkhanah Terahsia, ruangan hati sanubari yang aku miliki jua persada hati Isteriku yang Tercinta...

Sejujurnya, rahsia-rahsia peribadi begini saya akan cuba paparkan dengan lapik sutera istimewa kerana seperti di awal lakaran tadi, saya telah beritahu bahawa Perasaan Cinta Suami Isteri sifatnya perlulah bersempunyi.

Moga-moga adikku bergelar Isteri Ingin Disayangi Suami mengerti, lalu tidaklah pula kecewa nanti bila mana menelaah intro catatan yang sebegini.

InsyaAllah, pada bahagian kedua dan seterusnya nanti, saya akan huraikan sedikit-sedikit berkenaan Rahsia agar Suami menyayangi Isteri, dari perspektif saya sendiri, Abgbent yang bergelar seorang suami dan sedang menyintai isterinya sendiri dengan sepenuh hati.

Tunggguuuuu.... bahagian-bahagian seterusnya nanti...

(*___^)
Abgbent







3 Komen:

aku hanya manusia berkata...

salam Abg.bent..lama saya tak berkesempatan berkunjung ke cni..minta abg bent buat coretan macamana nk tabahkan hati bile tiba2 dugaan hidup menyedihkan melanda diri kite blh?uhuhu

Abgbent berkata...

Assalamualaikum, wbt adikku AHM,

InsyaAllah, ada kesempatan nanti abg akan coretkan mengenainya khusus buatmu.

Andai ada kelapangan, barangkali adikku AHM boleh juga menelaah lakaran-lakaran saya sebelum ini di dalam Topik Coretan Terpilih yang bertajuk Hadapi Masalah, Masalah Vs Cabaran, Lupakan Perkara Lalu, Jiwa Bergelora dan Lemah dan Penawar Jiwa.

Faheem berkata...

akan menjaga mereka dalam fikiran terima kasih read Quran

Catat Ulasan