Rabu, September 29, 2010

Terima Kasih Adikku Haikal

Hari ini saya ingin meluahkan semburan kasih buat adik-adikku yang sudi mendengar celoteh panjang lebar daripada saya tempohari. Jika ada yang terlebih atau terkurang, Maafkanlah... sememangnya saya bukanlah seorang insan yang sempurna.

Sebab itulah, saya sering memohon kepada Tuhan Yang Maha Berkuasa agar senantiasa diberikan petunjuk sinar cahaya NYA di sepanjang melalui ranjau-ranjau dan liku-liku kehidupan ini. Semoga DIA, Tuhan Yang Maha ESA, kelak mengabulkannya.

SubhanAllah...
Allahuakhbar...
Tiada Tuhan Yang saya sembah selain Tuhan Yang Maha Esa, Lagi berkuasa, Dialah Allah SWT.

Terima kasih adikku Haikal kerana memberikan peluang berceloteh itu kepada saya, apatah lagi diberikan saguhati berlambang Ringgit Malaysia. Terima kasih!

Namun, ketahuilah bahawa apa yang abg lontarkan di dalam syarahan itu bukanlah mengharapkan saguhati. Memang bukan!

Jauh di sudut hati, abg menerima pelawaan adik walaupun di saat akhir adalah kerana mengharapkan keredhaan NYA semata. Semoga DIA meredhainya.

Selain itu, abg juga berharap agar adik-adik yang mendengar syarahan itu kelak memahami bahawa perjalanan hidup ini perlu ada tujuannya.

Tujuan bukan sekadar menjadi Pemimpin atau Pemimpin Bersahsiah, tetapi yang lebih utama, mereka mengetahui apa sahaja yang dilakukan di sepanjang perjalanan kehidupan ini perlu diketahui dan difahami tujuan atau matlamat sebenar akhirnya.

Lebih-lebih lagi bermatlamat untuk memahami "Kekuasaan Infiniti" iaitu kekuasaan mutlak Tuhan Yang Maha Esa lagi Berkuasa. Mereka yang saya gelar sebagai "Pemimpin Bersahsiah Mulia Yang Beriman Kepada Tuhan Yang Maha Berkuasa, Allah SWT"

Sekali lagi, terima kasih adikku Haikal kerana sudi menjemput abg untuk berkongsi mengenai "Sahsiah dan Kepimpinan".




1 Komen:

Asri ali gur berkata...

terjah dini.....

Catat Ulasan