Sabtu, Ogos 07, 2010

Pelakon Lucah Yang Curang!

Salamelekom, wbt
kepada Anda, saudaraku yang dikasihi kerana DIA.

Pagi ini saya masih lagi berada di pinggiran Putrajaya Kuala Lumpur kerana menyertai Pameran Karnival Inovasi Islam bermula pada 5hb Ogos 2010 dan akan berakhir esok, pada 8 Ogos 2010. Pameran ini terletak di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, yang juga diberi gelaran Masjid Besi, Putrajaya, Kuala Lumpur.

Ketika ini, saya sedang berehat-rehat di bilik hotel sambil-sambil menelaah beberapa blog hasil tulisan daripada rakan-rakan dan tidak dilupa, blog Anda yang saya kasihi kerana DIA.

Salah satu tulisan yang membuatkan hati saya betul-betul tersentuh ialah bila mana menelaah paparan saudaraku Brahim Nyior. Saya tidak mahu menambah-nambah apa yang telah digubahnya kerana bahasa yang digunakannya memang sempurna, berbanding lakaran saya di dalam blog Pedoman Hidup yang terserlah seperti cakar ayam sahaja. (*____*)

Rakan saya Brahim Nyior adalah seorang guru. Dia adalah rakan sekolej saya ketika belajar di universi dahulu. Tahun 1991-1993. Terkadang, selepas solat subuh, saya bersama-sama dengannya menonton tv 3 awal pagi. Itu adalah kenangan bersama-sama dengannya. Orangnya memang periang dan kacak pula tu. (*___^) Memang betul Din...

Silalah baca hasil tulisan saudaraku Brahim Nyior di bawah yang bertajuk,

"Apabila Pelakon Lucah Menjadi Presiden"

Di petik dari blog saudaraku Brahim Nyior


Mungkin tajuknya agak kasar, tapi sesuai dengan apa yang ingin saya nyatakan. Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek hari ini membidas kedua-dua Umno dan PAS kerana menggunakan agama bagi meraih sokongan dalam kalangan masyarakat Melayu.

Menurut bekas pelakon lucah ini, apabila dua parti Melayu yang dominan itu bersaing,ia mewujudkan dasar-dasar yang menyebabkan negara terperangkap dalam isu yang mengancam penduduk minoriti.

"Kita perhatikan Umno telah menjadi lebih konservatif untuk bersaing dengan PAS bagi mendapatkan sokongan Melayu. Kita timbulkan isu ini bagi memembolehkan masyarakat Cina berfikir mengenainya,” katanya pada Konvensyen Tahunan ke-33 MCA Kedah di Alor Star, hari ini.

Menurut suami yang pernah curang ini, UMNO dan PAS masing-masing cuba mementingkan agama Islam, lalu mengetepikan prinsip demokrasi; negara mengadakan pilihan raya tetapi pemimpin Islam veteran menikmati kuasa mutlak; mengamalkan monarki mutlak; dan membuat dasar yang tidak setara dengan pembangunan global.

Beliau juga bagaimanapun memuji kepimpinan BN yang lebih mementingkan pembangunan negara berbanding kepentingan agama.

Lazimnya juga pendapatan rakyat di negara-negara Islam itu juga rendah, kadar pengganguran tinggi dan negara sentiasa dilanda kontroversi kerana tafsiran undang-undang pemimpinnya yang kebanyakan mereka adalah fundamentalists.

"Walaupun Malaysia adalah negara majoriti penduduknya beragama Islam, kita bernasib baik kerana dasar-dasar sederhana dan pragmatik yang dilakasanakan oleh kerajaan BN,” katanya yang tidak pernah dikenakan tindakan undang-undang biarpun video lucahnya pernah tersebar seperti mana tersebarnya video Ariel dan Luna Maya dahulu.

Chua berucap kepada kira-kira 300 ahlinya yang turut dihadiri oleh beberapa pemimpin kanannya - Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Kong Cho Ha, Datuk Tan Chai Ho, Datuk Chor Chee Heung, Datuk Donald Lim - dan beberapa pemimpin Pulau Pinang lain seperti Lau Chiek Tuan dan Tan Cheng Liang.

Ini bukanlah kali pertama Presiden MCA ini menongkah arus. Pemikirannya agak berbahaya, dan menunjukkan sikap anti-perpaduan yang jelas. Apa yang diinginkannya semakin jelas, iaitu Malaysia mesti menolak sistem Raja Berperlembagaan dan dan mengamalkan sepenuhnya demokrasi ala barat. Mungkin apabila ia berlaku, Chua Soi Lek boleh berlakon porno sebebas-bebasnya?

The Girl with the Dragon Tattoo


2 Komen:

Afzainizam berkata...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

eeemmm kalau lah ade jual DVD kat kedai cetak rompak mau aku beli nya... eeeemmm cam nilah senario politik Malaysia...

Sudir Suichi berkata...

hehehe~~ besh

Catat Ulasan