Selasa, Mac 09, 2010

Minda Separa Sedar Yang Harus Disedarkan

Sekarang ini sebenarnya saya sedang berehat-rehat sambil meneguk minuman nescafe 3 dalam 1 yang berlabel “mild”pada bungkusannya. Biasalah, petang-petang begini pasti saya akan meluangkan sedikit masa untuk berehat seketika sambil bercerita-cerita dengan Anda. Anda yang menjadi teman saya berbicara sepanjang masa tidak kira di mana jua Anda berada.

Terima kasihlah... kerana masih lagi sudi bertemankan saya yang kerdil lagi lemah ini. Sebab itulah juga saya amat mengasihi Anda. Pastilah kasih yang terluah dek mengingati NYA, Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Jujur saya beritahu bahawa saya masih lagi dihimpit bebanan tugas yang banyak, tetapi tidaklah pula bermaksud saya harus melupakan Anda dan tidak mahu lagi berbicara dengan Anda setiap hari. Memang tidak!, InsyaAllah.

Ketika berehat-rehat beginilah saya akan gunakan masa terluang untuk bersembang dengan Anda sebenarnya. Lebih-lebih lagi menjelajah sebentar ke blog yang Anda miliki. Manalah tahu ada yang berkenan di hati, pasti masa rehat dihabiskan membaca entri di dalam blog yang Anda miliki. Itupun saya lakukan sambil-sambil meminum nescafe 3 dalam 1 berlabel mild pada bungkusannya. :)

Sebentar tadi ada juga saya terlihat entri mengenai keupayaan Minda Separa Sedar. Kalau ikutkan nafsu yang saya ada di Minda Sedar ketika ini, nak jugalah meluahkan sedikit komentar mengenainya.

Tetapi dek masa yang terlalu singkat, ditambah pula pelbagai tugasan yang harus diselesaikan dengan segera, maka tak dapatlah berkongsi mengenai perbandingan Minda Sedar dan Minda Separa Sedar.

Bila ada kelapangan masa, akan saya kunjungi semula dan memberikan apa-apa idea yang ada di Minda Sedar saya, InsyaAllah.

Cukuplah setakat saya memberitahu bahawa gunakanlah Minda yang Anda ada sebaiknya kerana dorongannya terlalu ajaib sebenarnya.

Minda Andalah yang akan menunjuki mana satu kerja-kerja duniawi yang harus dipilih. Pilihlah sebaiknya agar diperolehi kebaikan darinya nanti. Sama ada Minda Sedar, Minda Separa Sedar, Minda Super Sedar atau apa sahaja istilah berkenaan Minda, hakikatnya Anda hanya ada satu sahaja Minda yang akan menggambarkan penampilan jiwa yang Anda miliki.

Saya tetap menyakini bahawa kehebatan minda akan terserlah bila mana mendapat petunjuk dan ilham dari NYA. Ilham yang istimewa kehebatannya akan terjelma bila mana kita memohon kepada NYA. Hanya belas ehsan dari NYA kelak menjelmakan pelbagai keajaiban dunia, InsyaAllah

Untuk itu, sebagai penutup entri hari ini, cubalah dengar dendangan lagu yang cukup syahdu ini. Moga-moga akan terzahirlah ilham di minda yang Anda punyai dan seterusnya menjelmakan pelbagai usaha agar sentiasa menuju jalan NYA, InsyaAllah.







1 Komen:

JMR berkata...

MINDAKU ADALAH MINDA SEPENUH SEDAR..

Catat Ulasan