Isnin, November 30, 2009

Mengalami Kemalangan Jalanraya, Bercuti AidilAdha & Berangkat Ke Korea

Salam 1 Malaysia.

Maaflah sebab dah lama tidak mencoretkan sebarang cerita di dalam blog Pedoman Hidup. Bukanlah disengajakan tetapi dek terlalu banyak kerja yang perlu dibereskan. Baru pagi tadi saya kembali daripada bercuti menyambut Aidiladha di kampung halaman, di Tawau.

Tengahari ini iaitu semasa berehat-rehat begini, saya mengambil kesempatan sekejap melakarkan sedikit cerita untuk tatapan Anda. Moga-moga adalah manafaatnya.

Sebenarnya seminggu sebelum menyambut Aidiladha tempohari, kereta kesayangan saya telah mengalami kemalangan jalanraya. Saya melanggar belakang kereta orang... Habis remuk bahagian hadapan kereta kesayangan saya. Namun, disebalik itu, saya bersyukur dan memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kehadrat-NYA kerana kesemua penumpang yang berada di dalam kenderaan tidak mengalami kecederaan.

Alhamdulillah sekali lagi saya panjatkan kepada NYA kerana dua orang adik dan anak sulung saya berumur 5 tahun yang ketiga-tiganya merupakan perempuan tidak mengalami sebarang kecederaan. Begitu juga dengan diri saya.

Alhamdulillah!. InsyaAllah akan saya panjangkan ceritanya malam nanti...

Cerita kedua yang saya ingin kongsikan ialah semasa bercuti menyambut Aidiladha di Tawau. Sebenarnya ketika bercuti itu, saya telah terlupa membawa celcom broadband. Bukannya disengajakan, tetapi dek terlalu sibuk menguruskan pelbagai perkara, maka celcom broadband telah terlupa dimasukkan ke dalam beg untuk dibawa bersama-sama.

Lagipun kami sekeluarga tergesa-gesa bersiap sedia kerana terpaksa meminta bantuan adik sepupu menghantarkan kami sekeluarga ke stesen.

Kereta kesayangan saya ketika itu sudah berada di bengkel untuk dibaiki disebabkan kemalangan yang telah menimpa. Sehingga kini pun, kereta kesayangan saya itu masih lagi berada di bengkel. Dua hari sebelum berangkat ke kampung halaman, saya terpaksa menguruskan pelbagai dokumen keperluan insuran agar boleh dibuat tuntutan. Sebab itulah juga blog Pedoman Hidup tidak berkesempatan diisikan sebarang coretan, sebelum Aidiladha.

Pagi tadi saya baru kembali ke kediaman dan terus bertolak ke ofis. Tengahari ini saya mengambil kesempatan melakarkan coretan pendek di dalam blog ini. Sebenarnya saya berangkat dari Tawau tidak ditemani oleh Isteri Tercinta dan anak-anak. Mereka masih lagi berada di Tawau. Sengaja saya meninggalkan mereka di Tawau kerana malam nanti saya akan berangkat ke Korea pula untuk urusan kerja selama seminggu. Saya dimaklumkan suhu di Korea ketika ini pada paras 1 - 11 darjah celsius.

InsyaAllah, ada kesempatan semasa menunggu atau di dalam penerbangan nanti, akan saya ceritakan kepada Anda. Maklumlah, Anda merupakan teman saya berbicara ketika keseorangan seperti ini... :)

Kepada Anda yang sudi menghantarkan email kepada saya, InsyaAllah, akan saya balas jua email itu nanti. ;)

3 Komen:

Adinda Amy Sensei berkata...

salam abg bent...

apa khabar?
moga sihat selalu di sana..

apa pun..

salam aidil adha buat abg sekeluarga..
jalanilah hidup dengan gembira di bumi tuhan ini..

Abg Din berkata...

salam...

syukur abgbent dan keluarga tak mengalami apa2 yg lebih buruk....

sabar la, mungkin ada hikmah di sebalik kejadian yg menimpa...

IxoR@ berkata...

Abg Bent,

Keluarga semuanya ok....harap2 semuanya dlm keadaan baik...

Nak gi Korea ke?

Hati-hati ya....

Catat Ulasan