Isnin, November 01, 2010

Law of Attraction dan Alam Cakrawala

Ada ahli sains mempercayai kewujudan alam semesta berhubung-kait dengan hukum penarikan. Menurut kepercayaan mereka yang mengkaji tentang angkasa lepas iaitu ahli astronomi, kejadian alam semesta dipengaruhi oleh Hukum Penarikan.

Sebab itulah bumi dikatakan sentiasa berputar mengelilingi matarahari. Dan begitu juga halnya planet-planet lain, yang sedang mengelilingi matahari.

Menurut jangkaan, suatu hari nanti berkemungkinan bumi kelak menghampiri matahari dan akhirnya akan terbakar atau barangkali bercantum dengan matahari dan akan musnah dek kepanasan matahari.

Mungkinkah itulah yang dinamakan Akhir Zaman? lebih tepat lagi Hari Kiamat?

Saya memang tidak pasti mengenainya. Namun, tanggapan yang ada, begitulah.

Suatu ketika nanti, bumi akan terbakar dek kepanasan matahari. Sebab itulah pelbagai usaha sedang dilakukan supaya bumi tidak akan menghampiri matahari. Caranya? Kepintaran manusia akan berusaha melakukannya. Survival!

Sama ada berjaya atau sebaliknya, masa sahaja yang akan menentukannya kerana pada hemat saya, suatu hari nanti bumi tetap akan hancur musnah. Kalau bukan disebabkan mendekati matahari, ianya akan dilanggar oleh serpihan-serpihan yang ada di ruang alam cakrawala. Atau barangkali bumi itu sendiri akan termusnah dek kepintaran melampau manusia.

Ermmm... Kepintaran Melampau Manusia!

Mengimbau kejadian bumi, ianya memang ada kaitan dengan hukum penarikan dan Penolakan, Law of Attraction dan Law of Rejection iaitu Daya Tarikan dan Daya Tolakan Jisim.

Dinyatakan bahawa bila mana berlaku letupan yang maha dahsyat berbillion billion tahun dahulu, alam cakrawala telah dipenuhi serpihan-serpihan kecil ataupun puing-puing kecil yang terapung-apung di ruang alam semesta. Sehingga kini, puing-puing itu masih ada lagi yang terapung-apung.

Serpihan-serihan itu akan terus berlanggar, lalu bercantum atau tertolak dan berkemungkinan mengwujudkan planet-planet yang lain pula. Ianya akan terus berlaku iaitu hasil daripada Hukum Penarikan, juga Hukum Penolakan.

Begitulah antara tanggapan mengenai proses kejadian alam semesta dan planet bumi ini. Iaitu hasil daripada letupan yang maha dahsyat yang telah menghasilkan serpihan-serpihan kecil, seterusnya melalui proses percantuman dan perlanggaran di ruang alam cakrawala melalui Daya Tarikan dan Daya Tolakan Jisim.

Nak tahu bagaimana pula teori kejadian Bulan yang terletak berhampiran bumi?

Diantara tanggapan yang paling masyhur yang dipercayai oleh ahli astronomi ialah pada mulanya bulan merupakan asteroid yang telah melanggar bumi suatu ketika dahulu. Berjuta juta tahun juga lamanya.

Bilamana asteroid itu melanggar bumi, sebahagian kecil daripada asteroid telah terpisah, dan membentuk serpihan-serpihan kecil, tetapi tidaklah jauh jaraknya daripada bumi.

Serpihan-serpihan yang terpisah daripada asteroid dan bumi itu akhirnya melalui proses proses penarikan dan penolakan, lalu terbentuklah Bulan yang terdapat berhampiran bumi.

Ianya tidak menjauhi bumi kerana kuasa penarikan oleh bumi ketika ini menyebabkannnya sentiasa berada disamping bumi. Mungkinkah suatu hari nanti Bulan akan bercantum dengan bumi? atau barangkali kelak menjauhi bumi lalu terpisah jauh sejauh jauhnya? Ianya bergantung pada Daya Tarikan Bumi dan Bulan yang ada ketika ini.

Andaian kejadian Bulan berhampiran Bumi adalah sama seperti planet Zuhal yang sedang dilingkari oleh sesuatu. Dilingkari oleh air batu, debu, gas dan serpihan batuan pada ketika ini. Serpihan-serpihan itu sedang melingkari planet Zuhal dan berkemungkinan kelak bercantum dan tertolak lalu membentuk pula Bulan yang juga dikenali Satelit.

Nama lain bagi Bulan ketika ini ialah Satelit kerana sifatnya yang beredar mengelilingi sebuah planet yang bersaiz lebih besar. Iaitu bulan sedang mengelilingi Bumi.

Oklah, saya tinggalkan bab kejadian bumi dan bulan @ satelit itu dahulu kerana saya ingin memberitahu kepada Anda berkenaan Hukum Penarikan, Law of Attraction dan Hukum Penolakan, Law of Rejection yang memang hebat kerana dipercayai telah membentuk alam cakrawala yang kita duduki kini.

Tetapi ingat! Kehebatan sebegini belum memadai kerana lumrahnya ilmu seringkali berubah-ubah bila mana ditafsir oleh manusia. Apatah lagi manusia yang ditemani syaitan durjana. Kelak tersasarlah terjemahannya.

Sama ada tafsiran itu benar atau sebaliknya, hanya DIA sahaja yang mengetahuinya. Sememangnya kejadian alam semesta hanya DIA yang mengetahuinya kerana DIA yang menciptanya. Sebab itu saya berdoa memohon semoga Law of Attraction dari NYA berterusan menyinari rohani dan jasad saya ketika mengembara di dunia ini.

Kalau pun ada Law of Rejection, moga-moga ianya merupakan sinaran belas ehsan dari NYA. DIA yang saya imani, Tuhan Yang Maha ESA, Allah SWT, Tuhan Pencipta Seluruh Alam.

Kepada NYA jua saya berserah.


0 Komen:

Catat Ulasan