Jumaat, Jun 04, 2010

Syukur Alhamdulillah

Saya ingin mengambil kesempatan untuk mengajak Anda bersama-sama saya mengucapkan setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat Tuhan Yang Maha Esa, Allah SWT. Marilah bersama-sama saya mengucapkan - Alhamdulillah!.

Ada dua sebab mengapa saya terlalu gembira dan seterusnya mengajak Anda bersama-sama saya melaungkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada NYA.

Pertama, kesyukuran yang saya ingin zahirkan ialah bila mengetahui aktivis rakyat Malaysia yang ke Gaza baru-baru ini dilaporkan semuanya selamat. Alhamdulillah.

Memanglah hati saya perit bila mana mengetahui berita sebelum itu bahawa semua aktivis telah ditawan oleh komando Yahudi Israel. Hati saya betul-betul geram dan marah, apatah lagi dilaporkan ada yang terkorban. Tetapi hari ini, saya kena redha bahawa di dalam perjuangan sebegitu, pasti ada yang terkorban. Moga-moga saudaraku yang telah terkorban akan ditempatkan bersama para syuhada.

Saya juga berasa amat kagum bila mana saya mendengar berita melalui radio kelmarin bahawa salah seorang daripada aktivis Malaysia bergelar doktor telah berkesempatan menghulurkan bantuan kepada komando Yahudi Israel yang cedera terkena tembakan rakan sendiri semasa berada di dalam kapal Mavi Marmara ketika gempuran itu berlaku.

Tahniah! buat saudaraku bergelar doktor yang mempamerkan semangat kemanusiaan yang sebenar-benarnya. Semoga perjuangan para aktivis ke Gaza tempohari kelak mendapat limpahan keredhaan NYA. Memang saya tidak berupaya mengikuti jejak mereka.

Perkara kedua yang membuatkan saya berasa amat bersyukur ialah kelmarin, saya telah mendapat satu email dari editor jurnal antarabangsa. Emailnya berbunyi begini,


Hello Abgbent,

I apologize for my delayed reply. The new issue of the ******* Journal, No. , 2010, will be out this week and your paper on ********************** System is included. I will email you copies as soon as it is ready. I do appreciate that you submitted the paper to us for publication.

Best wishes
*******


Wah! akhirnya salah satu artikel saya diterbitkan dalam jurnal antarabangsa. Sememangnya kegembiraan yang saya alami kelmarin melangit tingginya. Sungguh! sebab itulah saya terbawa-bawa kegembiraan itu untuk diceritakan kepada Anda. Saya amat berharap agar kisah ini kelak menyuntik semangat Anda untuk sama-sama berusaha mengecapi kejayaan di dunia ini.

Dengan terterbitnya artikel itu, bermakna matlamat saya untuk tahun ini telah tercapai walaupun baru berada di bulan Jun. Syukur Alhamdulillah saya panjatkan kepada Tuhan Maha ESA, Allah SWT.

Saya berharap agar Anda tidaklah pula memandang serong entri begini yang ternampak seolah-olah berbangga atau beriya-iya mengangkat bakul diri sendiri. Harapan saya sebenarnya ialah ingin mengajak dan memberikan motivasi kepada Anda supaya bersama-sama berusaha mengecapi kejayaan.

Kalau saya berupaya melakukan sesuatu hasil daripada setiap niat atau matlamat yang saya inginkan, saya pasti Anda juga berupaya melakukannya bukan? Anggap sahaja lakaran seperti ini sebagai penyuntik semangat untuk Anda berusaha agar setiap yang dicita-citakan kelak diperolehi nanti, InsyaAllah.

Saya doakan semoga Anda juga berjaya.


5 Komen:

camar berkata...

salam abg bent..

apa khabar?
moga semuanya baik-baik saja..

tahniah buat abg bent..
moga terus menulis..

Abgbent berkata...

Terima kasih saudaraku camar atas doanya. InsyaAllah, mudah-mudahan camar juga terus aktif menulis.

Alhamdulillah, saya sihat walafiat. Dan hendaknya camar juga sedemikian rupa, InsyaaAllah. Salam ukhuwah dari Abgbent

All About AnaYna berkata...

Tahniah abg bent...:)

Sufi Asri berkata...

wah abg bent..

tahniah3... =)

Linglung berkata...

tahniah bro! syukur selalu!

Catat Ulasan