Rabu, Mac 24, 2010

Informasi Akaun Nuffnang dan Paparan Kata Kuncinya

Tiba-tiba hatiku tersentuh selepas meneliti laman akaun nuffnang untuk blog Pedoman Hidup sebentar tadi. Niat dihati, memang tidak mahu membuat sebarang entri hari ini. Tetapi selepas terlihat paparan informasi di dalam laman akaun nuffnang untuk blog Pedoman Hidup, sanubari saya tiba-tiba tersentuh dan terdorong untuk melakarkan sesuatu saat ini.

Biasanya, kalau ada kelapangan masa, saya akan membuka laman akaun nuffang blog Pedoman Hidup. Saja-saja..., Selain ingin memerhatikan bilangan pelawat yang berziarah ke blog Pedoman Hidup, saya juga ingin mengetahui dari mana negara mereka. Saya juga sering menyelongkar kata kunci yang telah membawa penziarah bertandang ke blog Pedoman Hidup.

Sekarang ini, pelawat blog Pedoman Hidup telah melebihi seratus dalam sehari. Terkadang saya juga tidak memahami mengapa statistik yang dipaparkan oleh online Counter yang terpampang di blog ini berbeza dengan statistik yang dipaparkan di dalam akaun nuffnang. Tapi saya tak kisah sebenarnya. Yang penting Anda sudi menemani saya berbicara.

Oh ya, selain daripada statistik sebegitu, saya juga terdorong untuk mengetahui jumlah wang terkumpul yang ada di dalam akaun nuffnang untuk blog Pedoman Hidup. Sejak minggu lepas lagi, sebenarnya jumlah wang terkumpul di dalam akaun nuffnang untuk blog Pedoman Hidup sudah memenuhi kuota untuk dipohon cek bayarannya daripada pihak nuffnang. Andai saya melakukannya, kira dah masuk kali keempatlah cek daripada pihak nuffnang diterima.

Tapi tak apalah, lebih baik saya membiarkannya sahaja terkumpul di dalam akaun itu. Bila Isteriku Yang Tercinta tergerak hati memberitahu saya untuk menuntutnya, akan saya pohonlah bayaran itu daripada mereka, pastilah daripada pihak Nuffnang Sdn Bhd.

Sebentar tadi hati saya betul-betul tersentuh bila mana terlihat antara kata kunci yang membawa pelawat ke blog Pedoman Hidup ialah “layak untuk universiti mana dengan kelayakan 2 kredit sahaja di dalam SPM“.

Selepas melihatnya, saya berasa betul-betul terpanggil untuk memberitahu mengenainya.

InsyaAllah, esok pada waktu tengahari, andai ada kelapangan masa, akan saya buat lakaran untuk menjelaskannya. Khususnya kepada pencari kata kunci yang saya maksudkan tadi. Mudah-mudahan dia akan mengetahui dan memahaminya, InsyaAllah.

Anda..., saudara yang saya kasihi kerana DIA, dan yang telah menjadi teman karib saya berbicara sepanjang masa, andai ada kefahaman dan pengetahuan mengenainya, apa salahnya berkongsi di sini.

Kalau tidak mahu berkongsi di sini, tidak mengapa, barangkali bolehlah dilakarkan di blog kepunyaan Anda sendiri. Mudah-mudahan, adalah manafaatnya untuk mereka yang ingin mengetahuinya.

Apatah lagi mereka yang berhasrat mengetahuinya itu sebenarnya adalah anak-anak kita yang kelak menjadi pewaris negara tercinta, negaraku Malaysia. Bukankah lebih baik mereka dapat meneruskan pengajian ke peringkat yang lebih tinggi, berbanding merempit sana-sini. Lebih parah lagi, menjadi penagih dadah tak tentu hala atau menjadi penjenayah. Semoga dijauhkan dari itu semua.

Mudah-mudahan kesudian Anda berkongsi akan diberkati dan dilimpahkan keredhaan Ilahi. Amin.


Kata kunci akaun nuffnang blog Pedoman Hidup hari ini memaparkan antaranya, "layak untuk universiti mana dengan kelayakan 2 kredit sahaja di dalam SPM“

0 Komen:

Catat Ulasan