Selasa, Disember 01, 2009

Luahan Rasa di Seoul Korea ...1

Hari ini saya sedang berada di negara Korea Selatan iaitu Seoul. Saya tiba di sini awal subuh tadi, lebih kurang pukul 5.30 pagi. Masih lagi di dalam keletihan dek pelbagai perkara dilakukan hari ini. Akan saya kongsikan nanti dengan Anda yang saya kasihi kerana DIA.

Maaflah kerana ketika ini saya benar-benar tidak dapat berbicara panjang-panjang dengan Anda. Maklumlah, masih lagi di dalam kekusutan. Heheheee ….

Bukan apa, sebenarnya saya amat merindu Isteriku Yang Tercinta ketika ini. Sungguh! Amat mencengkam jiwa kerinduan ini sebenarnya. Kalau Anda tidak percaya, tak apalah, tetapi hakikatnya ketika berada di Seoul Korea sekarang ini, saya masih lagi terbayang-bayangkan wajah Isteriku Yang Tercinta. Sungguh! Saya amat merinduinya ketika ini.

Sejak pukul 7.00 ptg tadi, iaitu seusai lawatan ke beberapa tempat di sekitar Seoul, saya telah berusaha menghubungi Isteriku Yang Tercinta melalui package panggilan telefon murah yang dikenali “skype”.

Skype adalah kemudahan panggilan telefon menggunakan sambungan internet. Ianya telah diperkenalkan oleh adikku Ayuk semasa berada di negara Jepun dahulu. Di dalam akaun skype ketika saya berusaha menghubungi Isteriku Yang Tercinta sebentar tadi, kredit yang tinggal hanya beberapa yen sahaja. Sebab itulah ketika perbualan dengan Isteriku Yang Tercinta sebentar tadi, hanya beberapa minit dan terus terputus.

Hampa saya jadinya. Bertambah-tambahlah kerinduan saya kepadanya. Lebih-lebih lagi ketika dia memaklumkan bahawa si Lija yang merupakan anak sulung kami yang akan mencecah umur lima tahun pada 4 Disember ini sedang demam. Bertambah-tambahlah kerisauan saya ketika ini dek menghadapi kesukaran menghubungi mereka.

Sebenarnya saya telah berusaha dari petang tadi untuk menambahkan kredit ke dalam akaun skype, tetapi langsung tidak berhasil. Malahan beberapa kad kredit yang saya gunakan untuk membeli secara online tambahan kredit skype telah diblok.

Hermmmm…. Sedih rasanya ketika ini.

Bayangkanlah dari petang tadi saya berusaha, dan hasil yang saya perolehi masih sama, iaitu tidak dapat menghubungi Isteriku Yang Tercinta dari Seoul Korea sehingga kini...

Tetapi, di sebalik itu semua, saya juga berasa sedikit gembira dan bersyukur kehadrat-NYA kerana telah dipertemukan kembali dengan seorang adik perempuan yang sebelum ini memang saya kenali dan telah terpisah lama. Perbualan kami berlaku sebentar tadi melalui talian internet “skype” secara percuma. Sebenarnya adik perempuan itu menggunakan talian skype sebentar tadi, dan perbualan kami berlaku secara tidak sengaja.

Pada mulanya saya cuba berusaha mendapatkan nasihat darinya tentang cara-cara menambahkan kredit ke dalam akaun skype, selain menggunakan pembelian secara online. Perbualan kami ketika itu berlaku secara maya di dalam talian internet.

Ternyata, adik yang murah hati membantuku itu memang aku kenali, dan begitu jugalah dia yang memang mengenaliku. Cuma bezanya kami tidak bersua muka dan hanya berkesempatan berbual melalui talian maya yang baru malam ini berlaku menggunakan software skype secara percuma. Sungguh!.

Terkejut saya bilamana dia memberitahu yang dia sedang online dari London. Kehadirannya di London ketika ini adalah kerana melanjutkan pengajiannya di peringkat sarjana. Wah! gembira juga saya mengetahuinya walaupun hakikatnya saya sedang dirundung kesedihan kerana tidak dapat berbual-bual dengan Isteriku Yang Tercinta.

Selepas mengetahui diriku, dia telah cuba berusaha membantu melalui alam maya ini sehingga pukul 12.30 sebentar tadi. Ternyata masih tidak berjaya, sehingga kini.

Tak apalah, dek kerana kecewa, saya mengambil keputusan melakarkan sahaja coretan ini agar dapat ditatapi oleh Anda, yang sentiasa menjadi teman saya ketika berseorangan seperti ini.

Harap-harap Isteriku Yang Tercinta akan dapatlah online melalui celcom broadband yang saya tinggalkan dengannya. Entahlah, kadang kala line celcom itu pun terlalu mengecewakan.

Herrmmmmm…. Mata dah semakin layu, ada baiknya juga kalau saya hentikan sahaja coretan ini. InsyaAllah, akan saya sambung lagi coretan esok hari.

2 Komen:

ASYIQ berkata...

Kenapa abangbent tak guna YM aje...boleh call juga, boleh webcam juga....

Atau apakah YM dh terlalu ketinggalan berbanding skype??? Maaflah, sy banyak yg tak tahu...huhu.

Lama sungguh tak dtg sini.

IxoR@ berkata...

ixora faham perasaan itu....

ha ah, nape tak guna YM ye...sama mcm Asyiq...mungkin YM dah ketinggalan zaman di sana?

:D

Catat Ulasan