Jumaat, Disember 04, 2009

Lakaran Dari Seoul, Korea... 4

Kali ini saya ingin bercerita dengan Anda mengenai makanan yang saya jamah dan restoran yang saya kunjungi di Seoul, Korea. Walaupun saya sedang berada di Seoul ketika ini, tetapi hanya sekali saja sebenarnya saya dibawa makan ke restoran orang Korea. Selebihnya saya dibawa makan ke restoran negara-negara lain. Sungguh! sejak hari pertama lagi.



Sampai sahaja di airport Seoul, kira-kira sekitar 6.30 pagi, saya bersama rakan-rakan terus sahaja dibawa masuk ke restoran Paris untuk bersarapan pagi. Makanan yang dihidangkan termasuklah roti bakar berkeju, salad, buah limau dan yogurt. Saya bersama rakan-rakan lain telah dibantu oleh Madam Soo yang bertindak sebagai Pemandu Pelancung kepada kami.

Selesai bersarapan pagi, saya bersama rakan-rakan lain terus dibawa melawat ke Muzium Kebangsaan Korea. Ooo.. ya, sebelum itu, sampai sahaja di airport Seoul, semasa berjalan menuju ke luar, sempat juga saya mengambil foto pemandangan ini. Pelbagai foto yang menarik sempat saya snap. Cukuplah dua gambar ini saya kongsikan dengan Anda.




Sebelum masuk ke dalam Muzium Kebangsaan Korea, sempat juga saya mengambil foto di luar muzium. Ketika itu suhu lingkungan 3 - 7 celsius. Itu yang diberitahu oleh Mdm Soo kepada kami. Memang kesejukan yang saya rasai sehingga meresap ke tangan dan jari-jemari. Terlalu sejuk saya rasakan. Sehingga berasap-asap nafas yang saya hembuskan. Heheheee



Semasa meronda-ronda di dalam muzium, pelbagai monumen dan gambar-gambar menarik saya rakamkan. Lihatlah foto-foto di bawah ini.






Selain itu, sempat juga saya mengambil foto di sebelah patung Vishnu dan membaca beberapa maklumat berkaitan dengannya. Sekurang-kurangnya dapat juga saya memahami mengenai anutan agama Hindu sebegini.



Semasa berjalan-jalan di tingkat atas muzium ini, sempat juga adik-adik Korea ini mempelawa mengambil gambar bersama-sama dengan mereka.


Opss... bukan mereka yang mempelawa, tapi rakan saya yang mempelawa mereka sehinggalah saya pun turut sama merakamkan foto-foto ini dengan mereka.





Sebelum mengakhiri lawatan di dalam muzium ini, saya juga berkesempatan merakamkan rekabentuk tangga yang amat menarik perhatian saya. Memang saya amat menyukainya sebab ada lakaran pemandangan pada tangga tersebut.


3 Komen:

Adinda Amy Sensei berkata...

salam abg bent...


waaahhh....dah kat korea ekk...
abg ni memang tauuuu..suke sangat crop kan tang gambo dia tuu...ekekeke..


p/s: ada jumpe bunga sakura tak??

khasyikelvin_ berkata...

ouh oke,
abg bent sudah
jadi org half2!

IxoR@ berkata...

bestnyer...

abgbent buat entri ni...bila baca...serasa berada di sana la...

jadi la ek....ehehehehe....

Catat Ulasan