Jumaat, Disember 04, 2009

Lakaran Dari Seoul, Korea... 3

Dasar lelaki seperti saya yang sukar mengingati tarikh-tarikh penting di dalam kehidupan ini. Nasib baik juga saya diingatkan oleh Isteriku Yang Tercinta bahawa hari ini merupakan ulangtahun anak sulung kami bernama Nurhalija yang kini mencecah umurnya 4 tahun. Hari ini bertarikh 4 Disember 2009.

Selepas diingatkan oleh Isteriku Yang Tercinta mengenai perkara itu, barulah pula saya ingati tarikh lahir anak kami yang kedua bernama Abdul Alif, iaitu pada 6 Disember.

Syukur Alhamdulillah! di dalam kehidupan ini saya ditemani dan sentiasa diingatkan oleh Isteriku Yang Tercinta secara berhikmah mengenai perkara-perkara seperti ini. Sebab itulah juga saya amat-amat mengasihi dan menyayanginya. Apatah lagi berjauhan seperti sekarang ini, sudah pasti jiwa dan sanubari saya amat merindui dakapannya.

Opssss... saya tak mahu melakarkannya lebih-lebih nanti bertambah-tambahlah pula kerinduan saya padanya. Dia yang saya namakan sebagai Isteriku Yang Tercinta.

Selamat Ulangtahun anakku bernama Nurhalija dan Abdul Alif. Moga-moga DIA akan sentiasa menyinari cahaya NYA buat kamu berdua di sepanjang kehidupan dunia. Kamulah permata hatiku yang menjadi penyejuk dan penawar jiwaku. Kamu jualah pembakar semangatku di dalam langkah-langah kehidupan dunia dan menjadi penjalin kasih-sayangku dengannya yang aku namakannya sebagai Isteriku Yang Tercinta.

2 Komen:

chempaka berkata...

salam..
Selamat Ulangtahun buat ke2 puteri dan putera abg bent , semoga kalin jadi anak yg baik ... amin..
best nya dua beradik ne lahir bulan yg sama...

IxoR@ berkata...

selamat hari lahir kpd kedua-dua cahaya mata abgbent....

semoga membesar bagai johan!! ehh....silap la, semoga membesar menjadi anak-anak yg soleh & solehah.....

;)

Catat Ulasan