Rabu, Oktober 28, 2009

DIA Berkuasa...

Ketahuilah bahawa DIA sememangnya Maha Melihat dan Maha Mengetahui. Andai kita jujur di dalam segala tindakan, pasti keajaiban-NYA akan dimunculkan di dalam kehidupan Kita. Siapapun tidak akan dapat menghalangnya, walaupun pada hakikatnya akal fikiran mengatakan mustahil untuk sesuatu itu berlaku.

Namun di sudut hati ini, saya tetap bersyukur dan berdoa sentiasa semoga tidak akan alpa dengan nikmat kehidupan yang dikecapi kini.

Ucapan terima kasih sememangnya tidak dapat diluahkan kepada Anda yang sentiasa menemani saya, setiap masa dan ketika. Apatah lagi kepada Anda yang sudi berkongsi sesuatu mengenai kehidupan ini. Sesungguhnya hanya empunya diri sahaja yang dapat menilai betapa peritnya cabaran perjalanan yang sedang dilalui.

Ianya akan bertambah perit lagi seandainya merasa DIA sudah jauh dari sisi. Sebab itu sama-samalah kita memohon agar DIA, yang Maha Perkasa dan Maha Berkuasa di atas segala-galanya, masih sudi berada di sisi atau barangkali di samping diri kita...

Kalau bukan pun seketika ini, harap-harap di pengakhiran kehidupan nanti kerana itulah yang sebenar-benarnya menjadi aras penunjuk Kejayaan selepas menempuhi kehidupan ini...

Perjalanan Hidup ini akan mudah andai ada Cahaya dari NYA dibekalkan kepada kita, walaupun barangkali terlalu sedikit sinaran-NYA, tetapi setidak-tidaknya ia akan dapat digunakan untuk menyuluh semasa di dalam Kegelapan Perjalanan Kehidupan.

0 Komen:

Catat Ulasan