Khamis, Oktober 15, 2009

Coretan Buat adikku Khayty ... Pujian untuk MU

Memang itulah selayaknya yang harus kita lakukan Khayty. Berbuat baik pada semua insan, tanpa mengenal siapapun mereka, asalkan kena pada tempatnya. Kerana barangkali akan terbitlah keajaiban dari segala kekuasaan-Nya.

Saya pun telah menyelesaikan coretan seperti yang Khayty alami, tetapi dari perspektif dan pengalaman sendiri. Moga-moga adalah manafaatnya bila Adik melawati coretan saya dan membaca entri berkaitan dengan tajuk “Kekuasaan, Kemasyhuran dan Keajaiban Anugerah-NYA”.

Moga-moga adalah manafaatnya kelak di dalam adik mengejar kejayaan-kejayaan duniawi semasa kehidupan ini.


Buat Saudaraku... A

Coretan ringkas buat saudaraku yang dikasihi. Sesungguhnya saya tidak dapat melakukan lakaran pepanjang sekrg ini disebabkan kesibukan yang menghimpit.

Apa yang dapat saya lontarkan ialah lakukanlah sesuatu itu kerana DIA. Saya pasti, seandainya itulah matlamat perbuatan yang kita lakukan, berkemungkinan akan adalah sinar cahaya-Nya mengiringi di setiap apa yang kita lakukan.

Elakkanlah melakukan sesuatu itu kerana ikut-ikutan dalam erti kata lain, melakukan sesuatu bukan kerana DIA, tetapi kerana selain daripada DIA.

Hakikatnya, apalah ertinya perbuatan yang kita lakukan seandainya semata-mata untuk mendapatkan pujian?, ketahuilah bahawa sesungguhnya puji-pujian itu hanyalah layak untuk-NYA.

Siapalah kita berbanding DIA. Pastilah DIA yang Maha Esa. Usah mengejar puji-pujian manusia, tetapi berusahalah agar DIA yang akan memberikan pujian. Kerana apa? Kerana itulah matlamat hakiki kehidupan.


1 Komen:

joegrimjow berkata...

nak dapatkan pujian tuu bukan senang
bnyak benda kene perbaiki

Catat Ulasan