Jumaat, September 11, 2009

Rahsia Menyingkap Kehidupan - Membuat Pilihan

Di dalam setiap luahan pemikiran pasti Anda ada pilihan sama ada bersetuju ataupun sebaliknya, iaitu membangkang. Pilihan ada di tangan setiap kita, dan ketahuilah bahawa pilihan itulah yang akan menjelmakan perbuatan pada seluruh anggota.

Setiap daripada kita, pasti kena membuat pilihan kerana itulah maknanya kehidupan.

Seumpama Anda melihat tangan sendiri. Anda boleh melihat dari bahagian atas tangan yang berwarna sedikit malap, atau nak melihat bahagian tapak tangan yang cerah sahaja pantulan cahayanya.

Kedua-duanya Anda boleh lilhat sama ada melihat bahagian atas tangan atau bahagian telapak tangan. Yang pasti, kedua-duanya mempunyai warna yang berlainan walaupun dinamakan tangan. Heheheeeee....

Kalau ahli motivasi, mereka lebih suka Anda melihat dari sudut positif agar minda dipenuhi oleh pemikiran yang bersifat positif sahaja sentiasa. Tetapi sebaliknya pula seandainya terdorong melihat cahaya-cahaya yang negatif, menurut mereka, akan terjelmalah pemikiran yang negatif di dalam minda.

Fikir dan Pilih mana satu yang diingini kerana perjalanan ini masih lagi kita lalui. Sesungguhnya, hanya DIA yang mengetahui rahsia yang terlindung di sebalik apa yang kita pilih.

Hanya DIA yang mengetahui segala perkara yang tersembunyi. Oleh itu, sama-samalah kita memohon petunjuk dari-NYA sebelum memuktamadkan setiap pilihan.

Seandainya pilihan yang kita muktamadkan menuju pada keredhaan-NYA, saya berkeyakinan bahawa itulah pilihan yang menuju pada pancaran cahaya-NYA. Cahaya yang digunakan untuk menyuluh perjalanan di dalam kehidupan.

1 Komen:

Na Shari berkata...

Perlu ada pertimbangan yang bijak dalam membuat pilihan...

Dan yang pasti, pilihan ada di tangan kita... :)

Catat Ulasan