Isnin, April 06, 2009

Cerpen Lucah...

Opsss… sekali lagi aku mengharapkan agar Anda tidak menaruh harapan bahawa aku akan mencoretkan cerpen berunsur lucah di dalam blog ini.

Hari ini aku telah membaca satu pendedahan oleh akhbar tempatan (Harian Metro) mengenai perbuatan syarikat penerbitan buku lucah berbahasa Melayu yang dikesan menerbit dan mengedarkan sekurang-kurangnya 10 judul novel lucah bersiri di pasaran.

Emmm… aku tak tahu pun mengenainya…

Syarikat terbabit telah menawarkan saguhati kepada sesiapa yang berminat menulis cerpen berunsur lucah yang dialami sendiri. Iskk iskk iskkk… Sampai ke tahap memberi saguhati?

Dinyatakan di dalam laporan itu, tawaran bayaran sehingga RM150 bagi setiap cerita pendek erotik terbaik yang dihasilkan. Dan laporan akhbar itu turut menyatakan bahawa tawaran wang tunai disebarkan di halaman belakang beberapa novel lucah yang dijual di beberapa kedai buku dengan harga sekitar RM 8 hingga RM 10 senaskhah.

Sampai begitu sekali syarikat terbabit nak melariskan bahan bacaannya. MasyaAllah!!!.

Kepada Anda yang mungkin di antara penggemar novel-novel sedemikian, saya juga berasa sedikit kehairanan. Mengapa Anda nak baca cerita-cerita seperti itu ? Nak menaikkan nafsu diri sendirikah ? Emmm… Entahlah..

Sebenarnya coretanku tengahari ini bukanlah bertujuan untuk merangsang Anda membaca tajuk di atas. Dan usahlah pula dianggap coretanku ini untuk mendorong Anda mencari-cari dan seterusnya membaca cerpen-cerpen yang dimaksudkan itu. Apatah lagi menyahut cabaran syarikat itu untuk membuat cerpen seperti itu. Jauh sekali…

Sebenarnya tujuanku mencoretkan cerita itu di sini ialah agar Anda turut sama menzahirkan kegeraman seperti mana saya geram bila membaca laporan itu. Moga-moga adalah usaha pihak berkaitan untuk menghalang pebuatan syarikat itu. Harap-haraplah...

Katakanlah: Wahai Ahli Kitab! Janganlah kamu melampau dalam agama kamu secara yang tidak benar dan janganlah kamu menurut hawa nafsu suatu kaum yang telah sesat sebelum ini dan telah menyesatkan banyak manusia dan juga (sekarang) mereka telah tersesat (jauh) dari jalan yang betul. (Al-Maidah, 5: 77)

Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: Kesukaan kepada benda-benda yang diingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; harta benda yang banyak bertimbun-timbun, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga). (Al-Imran, 3: 14)

Dan Allah hendak (membersihkan kamu dari dosa dengan) menerima taubat kamu, sedang orang-orang (yang fasik) yang menurut keinginan hawa nafsu (yang diharamkan oleh Allah itu) hendak mendorong kamu supaya kamu menyeleweng (dari kebenaran) dengan penyelewengan yang besar bahayanya. (An-Nisa, 4:27)

3 Komen:

MOHD ADHA MOHD ZAIN (ADHA ZAIN) berkata...

benda2 yang lucah memang ramai suka
jual buku pun laris
sebab tu la banyak gejala sosial sekarang

mohd farid bin rohman berkata...

Tak elok..lebih baik kuatkan iman di hati dan tidak terjebak
Http://videopemasaran.blogspot.com
(Video Panduan Lelong pemasaran)

Buana kemi berkata...

bener bangetzzz

Catat Ulasan