Rabu, Mac 11, 2009

Kuatkan Semangat dan Jangan Bersedih!

Keputusan peperiksaan telah diumumkan sama ada peperiksaan STPM ataupun SPM. Kepada adik-adik yang telah berjaya, abg ucapkan tahniah dan bagi yang tidak berjaya jangan putus asa kerana di Negara Kita Malaysia ini, sekiranya keputusan kurang elok, adik-adik masih boleh melanjutkan pengajian. Ya, sama ada mengulang kembali atau mengikuti peringkat-peringkat pengajian yang lain seperti Sijil atau Diploma.

Rajin-rajinlah membuka akhbar dan lain-lain media untuk mengetahuinya. Nasihat abg ialah jangan bersedih dan merenung kegagalan itu. Yang penting, cuba berusaha mengatasinya daripada terus-terusan bersedih dan menyesali kegagalan itu.

Ketahuilah bahawa masih ada jalan lain untuk Adik mengatasi masalah itu dengan mencari peluang-peluang yang ada . Cuba singkap akhbar-akhbar tempatan atau media-media yang lain seperti internet ini. Teruskan usaha untuk meningkatkan pencapai akademik adik-adik.

Ingat, jangan bersedih, lebih baik teruskan perjuangan adik-adik itu dengan mengatasi kegagalan itu. Sekiranya adik terus bersedih maka peluang-peluang yang ada untuk adik kecapi akan turut terlepas. Sekarang bukan masanya untuk adik menyesal atau bersedih. Tetapi lebih jauh daripada itu ialah cuba menyelesaikannya dengan mencari peluang-peluang yang berkemungkinan untuk adik memperbaiki kesilapan atau kegagalan ini.

Teruskan usaha mencari peluang-peluang yang ada. Moga adik-adik akan berjaya!

3 Komen:

kEy berkata...

timE kasih la ataS nasihat tu EK~
haha~ tp x amik spm n stpm dah~ hakhak~

Tanpa Nama berkata...

diz year, deq exm stp..!! hadoiiyaaii.sgt2 la menyengalkan :) em..neway...deq akn kuatkan smgt...owh yeahh..!! hopefully lbh byk kata2 smgt yg d msukkan lam blog neyh... :)

Tanpa Nama berkata...

bear salah sorang daripada insan yang mengalami perasaan "down"
apapun bear tetap akan teruskan belajar n lebihkan usaha!! thanks a lot duhai abgbent.

Catat Ulasan